" حمایت از کالای ایرانی "                       

صفحه اصلي|پست الكترونيكي|منشور اخلاقي سازمان|English
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > آموزش‌های غیراستاندارد توسط برخی دستگاه‌های دولتی مهم‌ترین چالش آموزش فنی و حرفه‌ای


نسخه چاپي  ارسال به دوست

سرپرست معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد:
آموزش‌های غیراستاندارد توسط برخی دستگاه‌های دولتی مهم‌ترین چالش آموزش فنی و حرفه‌ای

 

سرپرست معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آموزش‌های موازی تعدادی از دستگاه‌های دولتی را از مهم‌ترین چالش این سازمان دانست و گفت: آموزش‌های غیراستاندارد توسط برخی دستگاه‌ها از مهم‌ترین دغدغه های سازمان فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ، سیدعلی موسوی شامگاه روزچهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون 7 هزار استاندارد آموزشی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تدوین شده است، اظهار داشت: استاندارد آموزشی باید پاسخگویی فوری به نیاز بازار کار باشد.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای تدوین استانداردهای آموزشی کوتاه مدت و ارزش‌گذار که قابلیت ایجاد اشتغال و حضور مثبت در جامعه را داشته باشند، گام بر می‌دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: استاندارد آموزشی در هر استان بسته به نیاز بازار کار همان استان تدوین می شود زیرا هر منطقه یک استاندارد خاص را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس نیاز بازار کار و بر اساس سفارش ذی نفعان برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های مهارتی را در دستور کار خود قرار داده است که بتواند با منعطف کردن آموزش‌های خود به نیازهای بازار کار پاسخ دهد.

موسوی تصریح کرد: این نیازها طیف وسیعی از آموزش‌های مهارتی را شامل می‌شود و آنچه برای ما مهم است آموزش سفارشی و مبتنی بر نیازها و تقاضای بازار کار است که بتوان با ارائه این آموزش‌های بخش اعظمی از مهارت‌های به روز و مورد نیاز نیروی انسانی کشور را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی حدود 10 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کشور فعال است، گفت: این آموزشگاه‌ها متولی بخش خصوصی در حوزه آموزش و مهارت هستند و در این تعداد آموزشگاه حدود 23 هزار مربی در حال تربیت و تحصیل و مهارت‌‌آموزی هستند.

سرپرست معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود آموزش‌های موازی تعدادی از دستگاه‌های دولتی را از مهم‌ترین چالش این سازمان دانست و اظهار داشت: آموزش‌های غیراستاندارد توسط برخی دستگاه‌ها از مهم‌ترین دغدغه های سازمان فنی و حرفه‌ای است.

موسوی افزود: این دستگاه‌های اجرایی در قالب شرکت هایی اقدام به آموزش کارکنان و اشخاص حقیقی کرده و حتی گواهینامه‌هایی نیز ارایه می‌کنند که افراد در زمان بهره‌برداری از این مدارک متوجه غیرقانونی بودن این نوع آموزش‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه تنها متولی آموزش‌های شغلی در کشور فنی و حرفه‌ای است، گفت:سیستم های آموزشی غیر استاندارد سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای را به چالش کشیده است.

موسوی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از جمله وزارتخانه‌هایی بیان کرد که اقدام به ارائه آموزش‌های غیرقانونی در حوزه فناوری اطلاعات می‌کند که نباید به هیچ عنوان به این حوزه ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: در آموزش‌های غیر استاندارد توسط برخی شرکت‌های بخش خصوصی نیز انجام می‌گیرد که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در حال شناسایی و معرفی به اماکن هستند.

سرپرست معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش‌های غیراستاندارد آموزش‌های مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی از دیگر مشکلات پیش روی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی با افزایش برنامه‌های آموزشی خود در قالب 2 هزار و 700 استاندارد شغل و ظرفیت‌های که در حدود 600 مرکز  آموزشی دولتی و  10 هزار مرکز آموزش در بخش غیردولتی به  گروه‌های هدفی که شاغلان و کارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

موسوی تعداد مربیان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی را 8 هزار و نفر و بخش خصوصی را 23 هزار مربی اعلام کرد و گفت:توسعه در بخش مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی ممنوع بوده و توسعه و راه‌اندازی مراکز جدید را به بخش خصوصی هدایت می‌کنیم.










تاریخ درج خبر : شنبه ٢٢ آبان ١٣٩٥ | ساعت درج خبر : ٠٨:٤٠ | تعداد نمایش خبر : 2026





صفحه اصلي|معرفي سازمان|پست الكترونيكي|تربيت مربي|منشور اخلاقي سازمان|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 20652623 | بازديدکنندگان امروز: 10966 | کل بازديدکنندگان: 93469529 | بازديدکنندگان آنلاين: 25 | زمان بارگزاري صفحه: 0.3000 ثانيه