" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال "                          

صفحه اصلي|پست الكترونيكي|منشور اخلاقي سازمان|English
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > رييس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست عالی‌رتبه مشورتی در زمینه سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو: ضرورت يكپارچگي نظام آموزشي كشور


نسخه چاپي  ارسال به دوست


رييس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست عالی‌رتبه مشورتی در زمینه سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو: ضرورت يكپارچگي نظام آموزشي كشور

رييس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست عالی‌رتبه مشورتی در زمینه سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو برضرورت يكپارچگي نظام آموزشي كشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور این مراسم، مورخ 20/9/95 با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مدیران و متخصصان ارشد کشور و نمایندگان یونسکو، یونیسف و تعدادی سفرای کشورهای منطقه در مجموعه فرهنگی تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه نشست، سعدالله نصیری قیداری، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، استر لاروش، رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، کریستین وای گاندا، قائم مقام نماینده دفتر یونیسف در ایران، فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، احمدی دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش، شهين دخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، محمدامين سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ا ی کشور و حریرچی،قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخنرانی کردند.

در این جلسه محمدامين سازگار نژاد، در خصوص اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی در توسعه پایدار و  نقش آن در سند آموزش 2030 یونسکو سخنرانی كرد.

وي، ضمن تشکر از برگزارکنندکان این نشست، یکپارچه نبودن نظام آموزش و بیکاری فارغ التحصیلان را از چالش های امروز آموزش عنوان کرد و این که در سند آموزش 2030 باید همکاری های بین دستگاه ها به گونه ای اثربخش شود که مانعی برای تحقق اهداف عالیه 2030 نگردد.

ريیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آموزش 2030 باید پاسخی برای نیاز جامعه در کسب شغل و کار و تولید داشته باشد زیرا که در قانون اساسی داشتن شغل، حق همه افراد جامعه است و آموزش های مهارتی باید بتواند پلی بین دانش و کار ایجاد کند.

سازگارنژاد ضمن اشاره به دوران پسابرجام اذعان کرد: استفاده از تکنولوژی آموزشی و آموزش مجازی سبب بلامکان و بلازمان شدن آموزش ها می شود.

وی همچنین نقش بخش خصوصی و جایگاه آن در سند 2030 را با اهمیت دانست.

شايان ذكر است،مراسم افتتاحیه با رونمایی از سند ملی آموزش ۲۰۳۰ با حضور وزرا و مقامات و معاونین حاضر در این نشست، خاتمه یافت.

در این نشست یک پانل مشترک و سه پانل تخصصی با عناوین: آموزش پایه و متوسطه، آموزش عالی، آموزش فنی- حرفه‌ای و مهارتی و کارآفرینی و  عوامل مؤثر در اجرای آموزش ۲۰۳۰ ؛ به منظور بحث و تبادل نظر بین کارگروه های تخصصی تدوین سند ملی آموزش ۲۰۳۰ برگزار شد.

در پانل شماره 3، گزارش «کارگروه توسعه فناوری و تجهیزات آموزش های غیررسمی» توسط سيد علی موسوی، سرپرست معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و در پانل شماره 2 گزارش «کارگروه آموزش های مهارتی غیررسمی» توسط حسن عزیزی، مدیر کل دفتر راهبری اجرای آموزش اين سازمان ارائه گردید.










تاریخ درج خبر : يکشنبه ٢١ آذر ١٣٩٥ | ساعت درج خبر : ١٥:٥٩ | تعداد نمایش خبر : 1931





صفحه اصلي|معرفي سازمان|پست الكترونيكي|تربيت مربي|منشور اخلاقي سازمان|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 19658054 | بازديدکنندگان امروز: 35937 | کل بازديدکنندگان: 88988706 | بازديدکنندگان آنلاين: 43 | زمان بارگزاري صفحه: 0/4219 ثانيه