" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال "                          

صفحه اصلي|پست الكترونيكي|منشور اخلاقي سازمان|English
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > برگزاری نشست شورای اداری استان هرمزگان با حضور مسئولین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور


نسخه چاپي  ارسال به دوست

در دومین روز از دهه فجر:
برگزاری نشست شورای اداری استان هرمزگان با حضور مسئولین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

 

دومین نشست شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان در سال 95 با هدف بیان چالش ها و راهکارها با حضور سرپرست معاونت آموزش سازمان،مدیر کل منابع انسانی ،ذیحساب و معاون دفتر برنامه ریزی ،نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  و همچنین مدیر کل ،معاون ، روسای مراکز و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان چهارشنبه 13 بهمن در سالن جلسات برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان، سید علی موسوی سرپرست معاونت آموزش سازمان گفت : در امر آموزش مهمترین امر کیفیت و بهره وری است .ارزیابی درست کیفیت از اندازه گیری و ارزیابی درست کارایی و اثربخشی(بهره وری) فرآیند آموزش فنی و حرفه ای منتج می شود. بهره وری تحقق هر چه بيشتر اهداف با استفاده بهتر از امکانات و فرصت های موجود است. پاسخگویی به نیازهای بازار کار،کاهش هزینه های اضافی حفظ و ارتقاء سطح رضایتمندی ذینفعان از محورهای عمده بهره وری است .

 

معاون آموزش سازمان افزود : ما به دنبال استفاده بهینه از منابع در جهت دستیابی به اهداف سازمان هستیم ميان بهره‌وری و سودبخشی تفاوت وجود دارد.  سود ممکن است از طريق افزايش قيمت‌ها حاصل شود.کاهش هزينه هميشه بهره‌وری را بالا نمی‌برد، خصوصاً در مورد هزينه‌های آموزش، کيفيت، تحقيق و نظاير آن.

 

وی اظهار کرد :از فواید اندازه گیری بهره وری اینست که برنامه‌ريزی منابع با سرعت بيشتری صورت می‌گيرد. اهداف سازمان قابل اولويت‌بندی می‌شود. بر مبنای سطوح اندازه‌گيری شده فعلی، سطوح بهره‌وری آتی واقع‌بينانه تنظيم خواهند شد. بر مبنای فاصله بهره‌وری اندازه‌گيری شده و بهره‌وری برنامه‌ريزی شده می‌توان استراتژی‌های بهبود را تعيين کرد. از بهره‌وری اندازه‌گيری شده می‌توان برای برنامه‌ريزی سود سازمان استفاده کرد و همچنین اندازه‌گيری منجر به رقابت‌مندی می‌شود.

 

موسوی تصریح کرد : برای کارایی و اثربخشی نیاز به تحول در استاندارد نویسی ،آموزش و آینده پژوهی داریم . ارتقای کیفیت آموزش ،رضایت مشتریان و ذینفعان ، افزایش مشتریان ، بهبود مستمر آموزش و ارتقای بهره وری ؛باید چرخه مدیریت کیفیت آموزش فنی و حرفه ای را تشکیل دهد .

 

  سیده اسماء کریمی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان عمده مشکلات  فنی و حرفه ای را نبود مراکز شبانه روزی ، کمبود اعتبار برای به روز رسانی  تجهیزات و تعمیر تجهیزات معیوب کارگاهها ،کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت :  تجهیز مرکز بشاگرد و راه اندازی آن ،تامین اعتبار تجهیز (ساختمان متعلق به فرمانداری است)مرکز آموزش فنی وحرفه ای سیریک که با توجه به برنامه های توسعه مکران ضرورت دارد.همچنین تامین اعتبار جهت تامین فضا و تجهیز مرکز در جزایر ابوموسی ، هرمز و بندرخمیر از مسائل عمده پیش رو ست که خواست مردم و مسئولین استان است.

 

کریمی افزود:د رحال حاضر عمده جوانان بنابر خواست خانواده به دنبال کسب مدارک دانشگاهی هستند و از آن جائی که گواهینامه های فنی وحرفه ای منجر به مدارک دانشگاهی نمی شود استقبال از این دوره ها کاهش یافته است.

 

وی اذعان کرد :کمبود نیروی انسانی این اداره کل با چارت تشکیلاتی 151 نفر و تعداد 64 نفر نیروی رسمی پیمانی و تعداد70 نفر نیروی قراردادی  که جمع کارکنان شاغل 134 نفر می باشد .این اداره کل جزو کم تعدادترین نیروی انسانی دربین ادارات محسوب می شود.

 

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت :تعداد 62 نفر در طرح تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس در سال جاری قبول که 44 نفرپذیرفته شده اند .










تاریخ درج خبر : پنج شنبه ١٤ بهمن ١٣٩٥ | ساعت درج خبر : ١٣:٤٩ | تعداد نمایش خبر : 1815





صفحه اصلي|معرفي سازمان|پست الكترونيكي|تربيت مربي|منشور اخلاقي سازمان|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 19658032 | بازديدکنندگان امروز: 35873 | کل بازديدکنندگان: 88988642 | بازديدکنندگان آنلاين: 52 | زمان بارگزاري صفحه: 0/2749 ثانيه