" حمایت از کالای ایرانی "                       

صفحه اصلي|پست الكترونيكي|منشور اخلاقي سازمان|English
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > دومين نشست تدوين سند ملي آموزش 2030 برگزار شد


نسخه چاپي  ارسال به دوست


دومين نشست تدوين سند ملي آموزش 2030 برگزار شد

دومين نشست تدوين سند ملي آموزش 2030 در تاريخ 2/6/95 در محل سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور برگزار شد.

به گزارش پيك مهارت آنلاين به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، دومين نشست تدوين سند ملي آموزش 2030 با حضور مسؤولان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و نمايندگان سازمان فناوری اطلاعات ایران،  معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش،  امور آموزش و پرورش فنی و حرفه ای، سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور، مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

سيد علي موسوي، سرپرست معاونت آموزش اين سازمان نيز تأكيد كرد: لازم است كه دستگاه هاي اجرايي
 به ويژه نهادهاي دولتي كه در امر آموزش هاي مهارتي نقش تعيين كننده و اثرگذاري دارند از جمله وزارت جهاد كشاورزي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري  در سند ملي آموزش 2030 گنجانده شوند.

وي در ادامه بيان داشت: به كارگيري نيروي كار داراي مهارت منجر به رشد اقتصاد درون زا و توسعه اقتصادي كشور مي شود و تأكيد ما بر اين است كه سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و يونسكو در استخدام و به كارگيري نيروي كار، بحث صلاحيت حرفه اي لحاظ كنند.

سرپرست معاونت آموزش اين سازمان با بيان اين كه بحران امروز و آينده كشور، فقدان مهارت است، بيان داشت: اهميت بحث صلاحيت حرفه اي نيروي كار به ويژه مهارت و اخلاق حرفه اي و وجود برنامه جامع تعيين صلاحيت حرفه اي و يكپارچگي در بحث مديريت آموزش هاي مهارتي غير رسمي  امري ضروري و ناگزير است.

حسن عزيزي، سرپرست دفتر راهبري اجراي آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در نشست مذكو بر ضرورت يكپارچگي در حوزه سياستگذاري و اجراي  آموزش هاي مهارتي غيررسمي در كشور تأكيد كرد.

وي با بيان اين كه يونسكو با توجه به اهميت توسعه پايدار و چشم انداز 2030 كارگروه هايي را تعيين كرده است كه مسؤوليت کارگروه فناوری و تجهیزات آموزش های فنی و حرفه ای غیر رسمی و کارگروه آموزش فنی و حرفه ای غیررسمی كشور در تدوين سند ملي 2030 به سازمان آموزش فني و حرفه اي سپرده شده است.

عزيزي افزود: در اين راستا كارگروه هاي ياد شده تشكيل شده و امروز دومين نشست  به منظور بررسي سند پيشنهادي تدوين شده توسط اين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور برگزار شده است.

حسن عزيزي در خصوص استانداردهاي آموزشي شغل و شايستگي اين سازمان  تصريح كرد: اين استانداردهاي آموزشي بسته هاي كاملي مي باشند كه حداقل فضاي كارگاهي، سازه ها، تجهيزات، مواد مصرفي، دانش و مهارت مورد نياز رشته هاي آموزش فني و حرفه اي را مشخص مي كنند.

آذركيش، مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه در شاخه كاردانش با بهره گيري از ظرفيت ها و استانداردهاي آموزشي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور عمل مي شود، بيان داشت: سند ملي آموزش 2030 در ايجاد پيوند بين آموزش هاي رسمي و غيررسمي نقش مهمي مي تواند ايفا  كند.

سيد علي موسوي در ادامه با اشاره به تدوين استانداردهاي آموزشي شغل و شايستگي توسط سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: در حال حاضر حدود 7000 استاندارد براساس نياز بازار كار و الگوبرداري از كشورهاي پيشرو در حوزه آموزش هاي فني و حرفه اي استخراج و تدوين شده و اين استانداردها به طور مستمر به روزرساني مي شوند.

شايان ذكر است، در نشست مذكور مقرر شد كه به منظور بهره گيري از نظرات تكميلي و پيشنهادي ساير دستگاه ها در هفته آتي سومين جلسه تدوين سند ملي آموزش 2030 در محل سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تشكيل شود.










تاریخ درج خبر : چهارشنبه ٣ شهريور ١٣٩٥ | ساعت درج خبر : ١٤:٤٩ | تعداد نمایش خبر : 2299





صفحه اصلي|معرفي سازمان|پست الكترونيكي|تربيت مربي|منشور اخلاقي سازمان|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 12697827 | بازديدکنندگان امروز: 26819 | کل بازديدکنندگان: 97311525 | بازديدکنندگان آنلاين: 63 | زمان بارگزاري صفحه: 0.5060 ثانيه