" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال "                          

صفحه اصلي|پست الكترونيكي|منشور اخلاقي سازمان|English
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > برگزاری کارگاه توجیهی ویدئو کنفرانس فلوچارت سامانه مشاوره هدایت شغلی – آموزشی


نسخه چاپي  ارسال به دوست


برگزاری کارگاه توجیهی ویدئو کنفرانس فلوچارت سامانه مشاوره هدایت شغلی – آموزشی

 

کارگاه توجیهی  ویدئو کنفرانس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به منظور توجیه فلوچارت سامانه مشاوره هدایت شغلی - آموزشی این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این کارگاه با حضور علی موسوی، معاون آموزش، عليرضا طاهرپور، مدير كل دفتر نظارت، بهسازي و هدایت شغلي ، معاونین و کارشناسان حوزه معاونت آموزش برگزار و مديران كل و کارشناسان مشاوره هدایت شغلی – آموزشی استان ها نيز از طريق وبينار در كارگاه حضور داشتند.

معرفی الزامات و اهداف و نحوه هدایت شغلی – آموزشی از جمله موضوعاتی است که در ویدئو کنفرانس مذکور به آن پرداخته شد.

علی موسوی، معاون آموزش اين سازمان بيان داشت: هدف از اين نشست، ايجاد تحول در فرآيند مهارت آموزي است كه نخستين برنامه تحول را از بخش مشاوره هدايت شغلي و هدايت آموزشي آغاز كرده ايم.

وي در ادامه تأكيد كرد: آموزش هاي فني و حرفه اي براي اين كه برنامه ريزي داشته باشند، بايد هدف گذاري آموزشي صورت گيرد. 

معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: ضرورت هاي آموزش هاي فني و حرفه اي شامل ضرورت هاي اجتماعي، اقتصادي، آموزشي و تكنولوژي مي باشد و آموزش فني و حرفه اي بايد پاسخگوي نياز اجتماعي، اقتصادي، آموزشي و تكنولوژيكي حال و آينده جامعه باشد.

علي موسوي افزود: آنچه منجر به ارتقاي منزلت سازمان آموزش فني و حرفه اي در جامعه و اذهان عمومي
مي شود، كيفيت مطلوب عملكرد اين سازمان مي باشد. 

وي با اشاره به كشورهاي پيشرو در حوزه آموزش فني و حرفه اي از جمله آلمان، كره و ايتاليا بيان داشت:
آموزش هاي فني و حرفه اي بايد به سمت پاسخگويي به نياز بازار كار پيش رود.

معاون آموزش اين سازمان با بيان اين كه در حوزه آموزش هاي فني و حرفه اي بايد به بازار كار وصل شويم، بيان داشت: براي تغيير بايد جهت گيري آموزشي خود را تا حدي براساس كشورهاي پيشرو منطبق نماييم.

علي موسوي افزود: تغيير در وضع موجود مستلزم تغيير در تك تك حوزه ها براساس اصل مشتري مداري و مشتري محوري مي باشد. 

 وي بيان داشت: در حال حاضر 12 برنامه تحول پيش بيني شده است كه اولين برنامه تحول مدل مشاوره هدايت شغلي- هدايت آموزشي مي باشد.

معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور افزود: مهم ترين موضوع بهره وري در آموزش ها مي باشد كه پاسخگويي به نياز بازار كار، كاهش هزينه هاي اضافي، حفظ و ارتقاي سطح رضايت ذينفعان از محورهاي بهره وري است.

 علي موسوي در ادامه به ضرورت هدف گذاري آموزشي براي گروه هدف از جمله كارجويان و شاغلان
تأكيد كرد.

وي بيان داشت: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به عنوان متولي آموزش هاي فني و حرفه اي بايد به نرخ بيكاري استان ها توجه كند و برنامه ريزي آموزشي خود را بر اساس تخصص ها و مهارت هاي مورد نياز استان ها ارائه دهد.

معاون آموزش اين سازمان با تأكيد بر اعمال تفكر سيستمي در الگوهاي آموزشي بيان داشت: براي اثرگذاري آموزش ها بايد در آموزش يك گروه هدف هم زمان از تمامي ظرفيت هاي موجود استفاده كنيم.

علي موسوي با اشاره به اهميت بخش خصوصي در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور اظهار داشت:
آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي براي تثبيت و رونق بايد پاسخگوي نياز بازار كار باشند.    

وي در خاتمه با تأكيد بر اين كه تقاضاي قوي آموزش باعث قوي شدن عرضه آموزش مي شوند بيان داشت: شناسايي گروه هدف آموزش و هدف گذاري آموزشي مقدم بر برنامه تحول آموزش است .

موسوي افزود: آموزش مبتني بر متغير نيروي كار، مهارت آموزي معطوف به صيانت و ايجاد اشتغال و بهبود زندگي اجتماعي، آموزش فني براي ارتقاي بهره وري در آموزش و توجه به كارآئي و بهبود مستمر كيفيت در فرآيند آموزش و تضمين كيفيت در پيامد آموزش از نكات قابل توجه مي باشد.










تاریخ درج خبر : چهارشنبه ١٥ شهريور ١٣٩٦ | ساعت درج خبر : ١٢:٥٢ | تعداد نمایش خبر : 1307





صفحه اصلي|معرفي سازمان|پست الكترونيكي|تربيت مربي|منشور اخلاقي سازمان|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 11427012 | بازديدکنندگان امروز: 35948 | کل بازديدکنندگان: 88988717 | بازديدکنندگان آنلاين: 46 | زمان بارگزاري صفحه: 0/4160 ثانيه