" حمایت از کالای ایرانی "                       

صفحه اصلي|پست الكترونيكي|منشور اخلاقي سازمان|English
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > لزوم اثربخشي و كارآيي آموزش هاي مهارتي در راستاي پاسخگویی به نیاز کشور


نسخه چاپي  ارسال به دوست

در گردهمايي مديران ستادي و استاني آموزش فني و حرفه اي كشور مطرح شد:
لزوم اثربخشي و كارآيي آموزش هاي مهارتي در راستاي پاسخگویی به نیاز کشور

معاون آموزش در گردهمايي مديران ستادي و استاني سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور. تأكيد كرد: اثربخشي و كارآيي آموزش هاي مهارتي بايد در راستاي پاسخگويي به نياز اشتغال كشور باشد و اثرات آن به صورت عيني بر سر سفره خانواده ايراني مشهود باشد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، سيدعلي موسوي تدوين برنامه اجرايي و آموزشي سال 97 را بر اساس عملکرد  بخش دولتي در سال 96، برنامه ششم در سال 97، هدفگذاري براي افق آينده مبتني بر عدالت آموزشي، هدفگذاري كمي مبتني بر لايحه بودجه در سال 97، ظرفيت اسمي مبتني بر تعداد مربيان رسمي و پيماني و حق التدريسي موجود و ظرفيت اسمي مبتني ميزان اعتبار پشتيباني براي پرداخت حق التدريس مربيان رسمي و پيماني عنوان كرد.

وي با اعلام اين مطلب كه واگذاري خريد خدمات آموزشي به استان ها بر اساس سرانه آموزشي استان ها صورت مي پذيرد، اذعان كرد: هدفگذاري كمي مبتني بر جداول در سال پاياني برنامه ششم توسعه ،  191 ميليون نفر ساعت آموزش است.

معاون آموزش بيان داشت: رهگیری اشتغال مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای بر اساس شاخص هاي كارجو، شاغل، غیر کارجو نظير خانه دار، سرباز، دانش آموز و دانشجو و ... در راستاي ارتقاء اثربخشي و كارآيي آموزش هاي مهارتي ضروري مي باشد.

وي با اشاره به رشته های آموزشی پرتراکم سازمان در بخش هاي دولتی و خصوصی، رشته های آموزشی تقاضای اجتماعی و پر تقاضای کاریابی ها و رشته های اولویت دار  با بیشترین تکرار، افزود: استانداردهاي آموزش هاي مهارتي بايد به نحوي غربال شود كه كارآيي و اثربخشي آموزش ها به صورت عيني در جامعه و در ميان خانواده هاي ايراني قابل مشاهده  باشد.

موسوي با تأکید بر مشاوره و هدایت شغلی کارآموزان بر اساس نیاز شغلی بازار کسب و کار و استعداد و رغبت آنان، اذعان نمود: مشاوره شغلی و حرفه ای به کارآموزان کمک می کند تا بر اساس اطلاعات و شناسایی های حاصل از جریان مشاوره بتوانند مناسب ترین و عاقلانه ترین تصمیم را در باره شغل آینده خود انتخاب نماید.

وي تحول در ابعاد اقتصادي مطابق با نياز بازار كار، رعایت عدالت جنسیتی، توجه به اقشار خاص و مادام العمر، سبز بودن مشاغل ، فراگيري و جامعيت آموزش ها را از ابعاد تحول آموزش فنی و حرفه ای برشمرد.

معاون آموزش سازمان در پايان سخنان خود بر طراحي و تدوين مدل نیاز سنجی آموزشی با توجه به هر یک از گروه های هدف تأكيد كرد.










تاریخ درج خبر : پنج شنبه ٥ بهمن ١٣٩٦ | ساعت درج خبر : ١٣:٠٢ | تعداد نمایش خبر : 1434





صفحه اصلي|معرفي سازمان|پست الكترونيكي|تربيت مربي|منشور اخلاقي سازمان|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 12121611 | بازديدکنندگان امروز: 10916 | کل بازديدکنندگان: 93469479 | بازديدکنندگان آنلاين: 37 | زمان بارگزاري صفحه: 0.4210 ثانيه