" حمایت از کالای ایرانی "                       

صفحه اصلي|پست الكترونيكي|منشور اخلاقي سازمان|English
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:رویکرد پژوهشی در کیفیت و اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای تأثیر بسزایی دارد


نسخه چاپي  ارسال به دوست


معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:رویکرد پژوهشی در کیفیت و اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای تأثیر بسزایی دارد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همایش هم اندیشی و تعاملات منطقه ای ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای مناطق 4 و 5  کشور در استان اصفهان گفت: رویکرد پژوهشی در آموزش های فنی و حرفه ای می تواند در کیفیت بخشی و اثربخشی این آموزش ها تأثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، رضا باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همایش هم اندیشی و در همایش هم اندیشی و تعاملات منطقه ای ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای مناطق 4 و 5  کشور که در استان اصفهان بیستم شهریور ماه برگزار شد، گفت: در فرآيند آموزشي انجام فعاليت هاي پژوهشي الزامي است.

باجولوند با اشاره به ديدگاه رئیس سازمان مبني بر توجه بيشتر به فعاليت هاي پژوهشي در حوزه مهارت آموزي گفت: رويكرد پژوهشي در آموزش هاي فني و حرفه اي مي تواند در كيفيت بخشي و اثربخشي آموزش ها تأثير بسزايي داشته باشد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر ارائه راهكارهاي مشورتي و عملياتي در حوزه پژوهش از سوی مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای برای انجام امور سازمان تأکید کرد.

وي افزود: مديريت آموزش هاي فني و حرفه اي يك مديريت تخصصي است و مديري موفق است كه اطلاعات لازم در خصوص شناسايي بازاركار، روش هاي ارزيابي، اصول برنامه ريزي درسي، تعامل با ذينفعان آموزش، جامعه شناسي، اقتصاد آموزش فني و حرفه اي، روانشناسي، منابع انساني، روش تحقيق و آمار و ... را كسب کند تا بتواند برنامه هاي خود را با كيفيت و اثربخش انجام دهد.

باجولوند ادامه داد: در اين زمينه بر اساس استانداردهاي بين المللي، سرفصل هاي دوره آموزش تخصصي مديريت برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي در دست تدوين است كه به زودي عملياتي خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در خصوص مسابقات ملي مهارت فعاليت هاي پژوهشي ارزشمندي در ستاد صورت پذيرفته، از مدیران خواست از رشته های موفق استانی به عنوان الگوی آموزشی استفاده کنند.

وی با تأکید بر ارائه برنامه  ها و طرح ها به دور از تک بعدی نگری افزود: لازم است که همه جوانب سنجیده و لحاظ شود و برنامه ها از نظم بهتری برخوردار شود.

باجولوند بر توجه دبیران مناطق و استان ها به دستورالعمل ها و پیام های رئیس سازمان تأکید کرد و خواستار تعامل بيشتر استان ها با مراكز آموزشي و كاركنان شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: لازم است پروژه های در دست اقدام فازبندی شده و در 6 ماهه دوم تكميل و ارائه شود.

در ادامه اين نشست مديران كل استان هاي اصفهان، خوزستان، مركزي، چهارمحال و بختياري، فارس،‌ كهگيلويه و بويراحمد و بوشهر گزارشي از طرح ها و تجارب موفق خود را بر اساس اولويت موضوعات، تعامل با شركاي مهارتي، توسعه كارآفريني و اشتغال مهارت آموختگان و پيامدسنجي آموزش هاي فني و حرفه اي، استقرار نظام مديريت عملكرد، تدوين سند مهارت استان، تحليل، آسيب شناسي و اصلاح فرآيندهاي سنجش مهارت، مسابقات ملي مهارت و تدوين استاندارهاي آموزشي، ارتقاء فرهنگ پژوهش محوري و بيان چالش ها و موانع توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي ارائه کردند.

 

 










تاریخ درج خبر : چهارشنبه ٢١ شهريور ١٣٩٧ | ساعت درج خبر : ١٠:٤٩ | تعداد نمایش خبر : 112





صفحه اصلي|معرفي سازمان|پست الكترونيكي|تربيت مربي|منشور اخلاقي سازمان|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 21814968 | بازديدکنندگان امروز: 30438 | کل بازديدکنندگان: 98490365 | بازديدکنندگان آنلاين: 38 | زمان بارگزاري صفحه: 0.3400 ثانيه