" سال 1398 ؛ رونق تولید "                                      

صفحه اصلي|منشور کاری|پست الكترونيكي|English|حفظ حریم شخصی|توافق سطح خدمات
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > تنظیم «سند پژوهشی» سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضروری است


نسخه چاپي  ارسال به دوست

علی اوسط هاشمی:
تنظیم «سند پژوهشی» سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضروری است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هم زمان با هفته پژوهش و فناوری در دیدار با کارکنان معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، تنظیم « سند پژوهشی » سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به مناسب هفته پژوهش و فناوری با کارکنان حوزه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، بیست و هفتم آذر ماه سال جاری دیدار و گفت و گو کرد.

بنا براین گزارش، هاشمی با تبریک هفته پژوهش به همکاران، گفت: خداوند باریتعالی استعداد، قابلیت و صفات خود را در وجود آدمی ودیعه نهاده است که بارزترین آن تعقل به عنوان عامل تدبر و تفکر است.

وی افزود: توانایی تعقل آدمی در خلاقیت او نمودار است و شایستگی خالق بودن و تعمق در مطالب و پژوهش، قدرت کشف بر پایه درایت و وزن اجتماعی به انسان می بخشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با تأکید بر صیانت از محصول پژوهش بیان کرد: «پژوهش کاربردی»، آثار تحولی دارد و تغییر را به نفع زمان حاصل می‌کند.

وی افزود: امروز هیچ کشوری نمی تواند بدون بازنگری در رخ دادها و اتفاقات، تصمیم درستی برای بهبود و اداره جامعه اتخاذ کند.

پژوهش روندی هوشیارانه و خلاقانه برای بازآفرینی و به روز بودن است

هاشمی به فعلیت رساندن و مشارکت در کاری را که منافع عموم در آن باشد را جریان ساز دانست و تصریح کرد:

 امروز از بازنگری واهمه داریم اما باید واقف باشیم که بازنگری حاصل کشف، ارزیابی، نقد و تحلیل و جامعه شناختی، قوی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد همکاران معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت بازنگری را از حوزه پژوهش شروع کنند تا در سطح کلان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از آن استفاده شود.

وی بیان کرد: تغییر به راحتی صورت نمی‌گیرد چون پشت آن تعصب است و باید به پژوهشی بیندیشیم که از درون خودمان شروع شود.

هاشمی افزود: معاونت پژوهش برای ایجاد تغییر مؤثر باید ایده‌های بدون تعصب ارائه دهد زیرا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیازمند پشتوانه قوی فکری، علمی و پژوهشی است.

پژوهش ضامن ماندن در مسیر سلامت و رضایت است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: اگر اساس پژوهش بازنگری بر پایه تغییر منتج به اثری متفاوت و مؤثر باشد، جریان ساز است و می تواند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را متحول کند.

وی معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت را مغز متفکر سازمان و نیروی محرک آن نامید و بیان کرد: کارکنان این معاونت باید به پژوهشی بیندیشند که بتواند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را در موضعی سرافرازانه قرار دهد.

علی اوسط هاشمی، با اشاره به میزان گرایش ضعیف جامعه به مهارت گفت: باید نگاه همه گروه‌های مرجع، جریان ساز و نقش آفرین و پیشتاز، با عشق و اشتیاق به موضوع مهارت شکل بگیرد تا مشارکت معنا یابد.

وی در ادامه این دیدار، با تأکید بر تدوین نقشه جامع پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تأکید کرد: تنظیم سند پژوهشی، برای ترسیم و بازنگری چشم‌انداز و استراتژی سازمان ضروری است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: از مرجعیت معاونت پژوهش برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان برای همگرایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های پژوهشی استان‌ها استفاده شود تا ضمن تمرکز زدایی،  ادارات کل استانی وزن و ارزش پیدا کرده و هر استان بداند چگونه می تواند متناسب با ظرفیت های استانی فعال و تبدیل به مرکزی برای مهارت آموزی در رشته مهارتی خاص و متولی المپیاد مهارتی همان رشته باشد.

هاشمی گفت: استفاده از ظرفیت ملی و شناسایی اولویت های پژوهشی می تواند مهارت در رأس نگاه‌ ها قرار دهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز، اراده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و بسیاری از نهادهای سیاستگذار بر حمایت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است و مسئولان باید مهارت را راهکاری برای برون رفت از ابر چالش بیکاری کشور بدانند.

وی افزود: ارتقای وزن مهارت و تغییر نگاه مردم به مهارت، رسالت مهم امروز همکاران سازمان است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: به محیطی با عشق و احترام و وابستگی به یکدیگر معتقدیم و زمان آن فرا رسیده که با تحول و نوزایی، پیشتازی خود را ثابت کنیم.

در این دیدار، ناهید مسلمی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به تبیین فعالیت های این معاونت در حوزه های پژوهش،  برنامه ریزی درسی، آزمون و سنجش صلاحیت حرفه ای، تدوین استانداردها، مسابقات ملی و بین المللی مهارت پرداخت و گفت: تحول و تدوین برنامه های اصلاحی در معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت پشتیبانی ویژه ای را می طلبد که تقویت نیروی انسانی در رأس آن است.

مسلمی ابراز امیدواری کرد شاهد روزی باشیم که تمام تصمیمات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مبتنی بر شواهد و تحقیق باشد تا بتواند کیفیت خدمات آموزشی سازمان را ارتقا دهد.

بنا براین گزارش، کارشناسان معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، در این دیدار پیش از سخنان رئیس سازمان، به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اهمیت ایجاد مراکز سنجش، بازنگری در آموزش ها، حمایت از طرح سنجش آزمون های پروژه محور و ایجاد سامانه آموزش/ آزمون و... پرداختند.

 

 

 










تاریخ درج خبر : چهارشنبه ٢٧ آذر ١٣٩٨ | ساعت درج خبر : ١٥:٢٢ | تعداد نمایش خبر : 972
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





صفحه اصلي|معرفی سازمان|منشور کاری|پست الكترونيكي|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 8292517 | بازديدکنندگان امروز: 11835 | کل بازديدکنندگان: 114962511 | بازديدکنندگان آنلاين: 42 | زمان بارگزاري صفحه: 0.4520 ثانيه